ایران در نقشه جهان

گزارش انتخابات و گشایش انجمن علوم سیاسی ایران -شعبه کرمان

دوشنبه چهارم اسفند ماه 1393

 

 

 

دفتر انجمن علوم سیاسی ایران در کرمان  با حضور جناب آقای دکتر مجتبی مقصودی عضو محترم هیئت مدیره انجمن علوم سیاسی ایران افتتاح شد.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم سیاسی ایران روز  چهارشنبه در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان و در مراسم افتتاح این دفتر گفت: پس از گذشت یک دهه از آغاز فعالیت این انجمن، چهارمین نمایندگی آن به گروه آموزشی علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان واگذار شد این دفتر قرار است شعبه انجمن علوم سیاسی ایران در جنوب شرق کشور متشکل از سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باشد.

ˈمجتبی مقصودیˈ که در جمع دانشجویان و اساتید علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر سخن می گفت، افزود:  این دفتر چهارمین دفتر انجمن علوم سیاسی ایران است و پیش از این در مشهد، تبریز و زنجان، شعبه های منطقه ای انجمن راه اندازی شده است.

وی با تبیین رویکرد انجمن علوم سیاسی ایران گفت: ماهیت فعالیت انجمن، علمی- پژوهشی و هدفش ظرفیت سازی و عمق بخشی به دانش سیاسی در کشور است و در یک دهه گذشته همواره تلاش شده به دور از ملاحظات سیاسی و با حفظ استقلال خود فعالیت نماید. مقصودی برگزاری همایش سالانه را از مهمترین فعالیت های انجمن علوم سیاسی ایران نام برد و گفت: به همت انجمن در شش سال گذشته هشت همایش ملی برگزار شده، که آخرین آن همایش دیپلماسی هسته ای با حضور وزیر محترم امور خارجه است.

وی انتشار پژوهش نامه علوم سیاسی، فعالیت های مطالعاتی و برگزاری کارگاه های علمی – آموزشی را از دیگر فعالیت های انجمن علوم سیاسی ایران برشمرد. رئیس انجمن علوم سیاسی ایران افزود: در حال حاضر حدود 370نفر از استادان، استادیاران و دانشیاران علوم سیاسی و نیز دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد این رشته عضو پیوسته انجمن هستند.

به گفته وی بر اساس گزارش وزارت علوم، انجمن علوم سیاسی ایران جزء 10 انجمن برتر کشور در حوزه علوم انسانی و دارای درجه الف است.

لازم به ذکر است پیش از این مراسم، تفاهم نامه ای بین دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه شهید باهنر و انجمن علوم سیاسی ایران برای تاسیس این دفتر و توسعه همکاری های دو جانبه منعقد گردید که حجت الاسلام و المسلمین دکتر جمالی زاده رئیس دانشکده حقوق و الهیات و جناب آقای دکتر مقصودی عضو هیئت مدیره انجمن علوم سیاسی آن را امضا کردند. پس از انعقاد تفاهم نامه نیز انتخابات اعضای هیئت مدیره شعبه کرمان برگزار شد و پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل برای هیئت مدیره و یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل برای دو سال انتخاب شدند.

در این انتخابات اعضای هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه آزاد رفسنجان، زاهدان و بافت نیز حضور داشتند که در نهایت پس از رای گیری، دکتر یحیی کمالی، دکتر مهدی عباس زاده و دکتر محمود بابایی از دانشگاه باهنر، دکتر علی باقری زاده از رفسنجان و دکتر مجید گلپرور از بافت به عنوان اعضای هیئت مدیره و دکتر محمد عبداله پور از دانشگاه شهید باهنر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

لازم به یادآوری است گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر در مقطع کارشناسی و دو گرایش کارشناسی ارشد (گرایش دیپلماسی و گرایش علوم سیاسی) دانشجو می پذیرد و دارای 12 عضو هیئت علمی است.