ایران در نقشه جهان

یازدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران

شنبه دوازدهم اسفند ماه 1396

 

 دکتر سید عبدالامیر نبوی، رییس انجمن، در افتتاحیه این همایش بیان کرد که انجمن در برهه های حساس به شکل مستقل پیگیر ارتقای جایگاه این رشته و پیوند میان فعالیت های جاری با مشکلات واقعی بوده است.

وی همچنین تاکید کرد، این نهاد مدنی متعلق به همه اندیشه ها و تفکرات علمی حاضر است و برای معرفی نسل جدیدی از اساتید و پژوهشگران سیاسی و جلب مشارکت علمی آنان کوشیده است.

رئیس انجمن در پایان خاطر نشان کرد: انجمن علوم سیاسی ایران زنجیره ارتباط علمی میان نسل های مختلف علوم سیاسی ایران است و برای تقویت فضای گفتگوی جدی میان تمامی گرایش های علمی تلاش می کند.

 




 

در ادامه دکتر حمید احمدی، دبيرعلمي همايش سالانه انجمن، در سخنراني افتتاحيه تاكيد داشت كه همايش هاي متعددي تاكنون در باره تحليل وضعيت رشته علوم سياسي در ايران برگزار شده است، اما اين همايش به خاطر ضرورت موضوع بارديگر به بررسي وضعيت رشته علوم سياسي در ايران مي پردازد.
وي تاكيد كرد وضعيت نشريات علوم سياسي، تعاملات، اشتغال فارغ التحصيلان از موضوعاتي است كه همواره و بطور مستمر بايد با آنها توجه كرد.
دكتر احمدي اضافه كرد در اين همايش سه محور اصلي وضعيت علوم سياسي در جهان، وضعيت علوم سياسي در ايران و آسيب شناسي آموزش و پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

برای دریافت فایل صوتی تمامی سخنرانی ها به کانال تلگرامی انجمن علوم سیاسی ایران به آدرس زیر مراجعه کنید.